January 13, 2011

Dette er «Jurassic Park»-spillet

VG nett skriver i dag om at Telltale games nå laserer et spill basert på "Jurassic Park"-filmene under overskriften "Dette er Jurassic Park-spillet".
I det jeg så overskriften, så tenkte jeg at de skulle skrive en liten retro-artikkel om en godbit fra 1993, nettopp spillet "Jurassic Park" utgitt av Ocean Software.
Følelsen av å møte på en Velicoraptor når man løp rundt med first person-view i Visitiors Senter henger fortsatt i. Med filmen friskt i minne på den tiden, så visste man veldig godt hva man skulle passe seg for, og når man gjemte ansiktet i hendene fordi man visste at dette ikke kom til å gå bra. Særlig var det dramatisk når den fryktede Tyranosaurus Rex (T-Rex) dukket opp. For dere som ikke har spilt spillet, så husker dere kanskje følelsen fra filmen? Den var ikke særlig bedre i spillet, hjertet slo ekstra fort og man så seg fort etter nærmeste sted man kunne gjemme seg.
All ære for å lage et nytt Jurassic Park-spill 18 år etter at den første filmen kom ut, og ved at den tydelig er inpirert av Heavy Rain-spillet (skal jeg tro VG Nett), så er dette et spill jeg gleder meg til å teste ut. Det lanseres til PC og MAC våren 2011.
PressFire skriver også om spillet her.

Les litt mer om tidligere Jurrasic Park-spill som er gitt ut på Wikipedia (Engelsk)

No comments:

Post a Comment